Themas Groep 6

Thema: Groep 6

🌍 Wereldliedjes

Thema: Lula Dawa deel 1
Lula is een meisje uit een ver land. Ze vertelt haar levensverhaal aan haar vriendin Barbe, de online muziekjuf waarmee ze op de basisschool heeft gezeten en aan de kinderen. Hoe voelt een kind uit een andere cultuur zich als ze in Nederland komt wonen en de taal niet spreekt? Voor iedereen goed om over na te denken. Ontwikkelen van empathisch vermogen.

De kinderen zingen met Lula liedjes als: alles is anders, wie ben jij? Djola is een lama, bodise en het lied van Lula. Als je de vorm van het lied kent leer je het sneller aan. Eigen teksten schrijven en zingen met de juiste expressie zijn belangrijke subthema’s.
Dit thema bestaat uit 15 video’s (ca. 8/10 min per video) voor 6 weken.
Het muziekwerkboek voor de kinderen en het lesboek docent kun je downloaden of bestellen. In het lesboek docent staan alle video’s uitgewerkt als lesmateriaal.

 

Thema: Lula Dawa deel 2
Lula is een meisje uit een ver land. Ze vertelt haar levensverhaal aan haar vriendin Barbe, de online muziekjuf waarmee ze op de basisschool heeft gezeten en aan de kinderen. Hoe voelt een kind uit een andere cultuur zich als ze in Nederland komt wonen en de taal niet spreekt? Voor iedereen goed om over na te denken. Ontwikkelen van empathisch vermogen.
De kinderen zingen met Lula liedjes als: rap in bed, meisje van ver en ‘ik doe wat ik wil’.
Dit thema bestaat uit 15 video’s (ca. 8/10 min per video) voor 6 weken.
Het hele verhaal van Lula kun je lezen in het muziekwerkboek voor de kinderen.
Het muziekwerkboek voor de kinderen en het lesboek docent kun je downloaden of bestellen. In het lesboek docent staan alle video’s uitgewerkt als lesmateriaal.

 

Thema: wereldliedjes 1 Spanje en USA
In groep 6 staan wereldliedjes centraal. We beginnen met Spanje. Er is een startvideo met korte uitleg wat we gaan doen. Een zangvideo, tekstvideo, dansvideo, speelvideo en eindvideo met een eindclip en QUIZ. Het lied ‘un poquito cantas’ is muzikaal uitgangspunt waarin de kinderen kennis maken met de Flamenco stijl met eigen ritmes, instrumenten en danspassen en zang in Spaans en Nederlands.
Dit thema bestaat uit 6 video’s (ca. 10 min per video) voor 3 weken.
Daarna het lied Oh Susanne uit de USA. Met een startvideo, zangvideo, instrumentvideo, dansvideo, improvisatievideo en eindvideo met een eindclip en QUIZ.
Dit thema bestaat uit 6 video’s (ca. 10 min per video) voor 3 weken. 

  

Thema: wereldliedjes 2 Japan en Rusland
In groep 6 staan wereldliedjes centraal. We beginnen nu met Japan. Er is een startvideo met korte uitleg wat we gaan doen. Een zangvideo, speelvideo, luistervideo, dansvideo en eindvideo met een eindclip en QUIZ. Het lied ‘Sakura’ is muzikaal uitgangspunt waarin de kinderen kennis maken met Japanse instrumenten en danspassen en zang in het Japans.
Dit thema bestaat uit 6 video’s (ca. 10 min per video) voor 3 weken.

Daarna het lied Katyusha uit Rusland. Met een startvideo, luister-tekstvideo, zangvideo, componeervideo, produceervideo en eindvideo met een eindclip en QUIZ. Het lied ‘Katyusha’ is muzikaal uitgangspunt waarin de kinderen kennis maken met Russische volksmuziek, zingen het lied in het Nederlands en componeren een aantal nieuwe maten.
Dit thema bestaat uit 6 video’s (ca. 10 min per video) voor 3 weken. 

 

Thema: wereldliedjes 3 Brazilië en Australië
In groep 6 staan wereldliedjes centraal. We beginnen nu met Brazilië.  Er is een start, zang, ritme, harmonie, stijl en eindvideo. Het wereldberoemde lied ‘girl from Ipanema’ is muzikaal uitgangspunt waarin de kinderen kennis maken met de Braziliaanse muziekstijl.
Dit thema bestaat uit 6 video’s (ca. 10 min per video) voor 3 weken.

Heb je vragen of wil je jouw school aanmelden?

Laat het ons hieronder weten

Door een bericht te versturen ga je akkoord met de privacy voorwaarden